3 věci, které úspěšní dělají každý den

Každý z nás chce být v životě úspěšný. Ostatně i internet je plný nejrůznějších návodů a tipů, jak toho docílit. Škoda, že většina z nich nenese tolik tížené výsledky. Existuje tedy něco, co by nám v cestě za úspěchem mohlo pomoci? Co třeba nějaké jednoduché věci, které do svého časového harmonogramu může kdokoli zařadit již zítra? Rozhodně ano, jen se musíte ptát tam, kde o tom ví své.

Internet dnes již opravdu praská ve švech, pokud přijde na motivační nebo život měnící články. Často v nich najdete složité procesy, které se vám mají nepopsatelně promítnout do života a neuvěřitelně ho posunout výše. Jediný problém je, že většina z nich opravdu nefunguje. Hodně lidí ztratí chuť se o něco podobného stále pokoušet a nechává šanci na lepší život ležet ladem. Přitom stačí tak málo…

Kniha naprosto odlišná od těch ostatních

Co internet nenabídne, nabídnou knihy. Těch zaměřených na osobní rozvoj je ale zase opravdu velké množství. V tomto moři však spousta knih vyčnívá! V minulosti jsme vám jich doporučili dokonce hned sedm. Dnes ale trošku z jiného soudku. Kniha Tools of Titans od autora Tima Ferrisse se naprosto liší od všech v podobném zařazení. Autor totiž nepopisuje vlastní zkušenosti, nýbrž sám v průběhu let tázal o zkušenosti lidi, které považoval za úspěšné. Byli mezi nimi špičkoví sportovci, baviči, lékaři, investoři, podnikatelé i vědci. Všechny tyto poznatky pak sepsal do jediného výtisku, a světu tak ukázal život slavných z druhé strany. Jaké jsou tedy praktiky, které vám změní život a nastartují cestu ke hvězdám?

1. Meditace

Více než 80 % tázaných jednotlivců Timovi jednoznačně potvrdilo, že mají nějaký každodenní meditační rituál. Zbylých dvacet procent sice napoprvé tvrdilo, že ne, ale pak i oni přiznali, že se často vrací například k jedné písničce nebo umělci.

Samotná meditace je pak podle vyjádření autora velice důležitá. Dodává: „Trénovat soustředění v momentě, kdy není třeba, ho výrazně připraví na momenty, kdy potřeba bude.“. Není to nic překvapivého. Meditaci často podstupují i vojáci, kteří se takto zocelují ve válečných zónách. Setkat se s ní můžeme ale také v šatnách nejrůznějších sportů.

Zkuste tedy alespoň pár minut denně trénovat meditaci. Uvolněte se a soustřeďte se jen sami na sebe.

2. Ranní rutina

Celou tuto část zahájím zajímavou citací:

„Prvních 60 až 90 minut dne se výrazně projevuje na následujících 12 hodinách.“

Na tomto výroku se shodla naprostá většina z tázaných osob. Není divu, zkoušel jsem to i sám a opravdu, výsledky hovoří samy za sebe.

Celé to spočívá v tom, že si na ráno vytyčíte činnosti, které máte rádi. Klidně to může být dlouhá snídaně, posedávání s novinami nebo sledování oblíbeného seriálu. Hlavně jde o to, abyste vypadli z ranního spěchu, který zná asi každý. Rychle z postele, s problémy do sebe něco dostat, obléct se a do práce. Takhle přesně to vypadat nemá. Zkuste si přivstat a ráno si vykouzlit co nejpozitivnější náladu. Můžete koneckonců ráno využít i na rozplánování celého dne. Stejně to podle Tima dělá většina úspěšných.

3. Zaměřte se na vaše silné stránky

Jestli si myslíte, že úspěšný člověk je jakýsi superman, který umí úplně vše, nesmírně se pletete. Je to člověk jako vy, něco mu jde a něco zase ne. Svoje slabé stránky ale dokonale skrývá. Prostě se jim vůbec nevěnuje. Reálně tak více času tráví zlepšováním se ve věcech, které mu jdou, než aby se snažil naučit něco, co mu nikdy nepůjde.

Definujte si tak své silné stránky a začněte je ještě více rozvíjet. Uvidíte, že na slabiny opravdu rychle zapomenete a přestanou vás jakkoli trápit.

 

Máte i vy nějakou každodenní tradici, která se vám v životě osvědčila?

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru


Další zajímavé články