Jóga není pouze pro ženy

Říkáte si, že jógu byste rozhodně nikdy necvičili? Že je to cosi zženštilého a že vaše tělo na to není dost ohebné? Nenechte se zmýlit! Podívejte se a to, jak můžete efektivně spalovat tuky a posilovat svaly pomocí jógy i vy!

Druhy jógy

Mysleli jste, že jóga je v podstatě jen jeden druh cvičení? Ale kdepak! Jóga má několik kategorií a každá se zaměřuje na něco jiného a jiným způsobem se také cvičí. Jaké typy jsou vhodné pro muže?

  • Aero jóga
  • Ashtanga jóga
  • Hot jóga
  • Power jóga

Aero jóga

Aero jóga je vhodná zejména pro lidi s potížemi v oblasti páteře, především pak té krční. Pomáhá k uvolnění a protažení všech svalů v těle. Toto cvičení si užijete, protože probíhá ve vzduchu. Odtud také pochází název. U stropu jsou zavěšené sítě, ve kterých se cvičí. Kromě zdravých zad cvičením aero jógy získáte lepší paměť a krásnější pokožku. Pomáhá proti vráskám a šedivění.

Nehodí se pro každého!

Vyhněte se cvičení aero jógy, pokud trpíte některou z níže uvedených potíží.

  • infekce v oblasti hlavy a krku
  • kýla
  • nedávná operace
  • srdeční problémy
  • srůst obratlů
  • špatný krevní oběh
  • trauma míchy
  • zlomenina či naštípnutí kosti 
  • zranění hlavy za několik předchozích týdnů
  • žaludeční vředy

Ashtanga jóga

Základem tohoto typu jógy je dynamické střídání pozic. V každé ásaně se setrvává 5 nádechů a výdechů. Ashtanga jóga patří mezi ty klidnější a méně náročné. Podstatou je správné dýchání. Hodí se spíše pro mladé lidi, kteří už jógu někdy cvičili.

Hot jóga

Při hot józe nejde o specifické cviky. Ty jsou totožné, jako u jiných kategorií, protože hot jóga se cvičí jako klidná a protahovací nebo naopak jako dynamická a posilovací. Rozdíl je v teplotě místnosti. Místo cvičení je vytopeno na 38 až 41 °C!

Nehodí se pro každého!

Vyhněte se tomuto cvičení pokud:

  • trpíte srdečními potížemi
  • máte chronické obtíže

Na co si dát pozor?

  • den před cvičením musíte hodně pít
  • 2-3 hodiny před jógou nic nejezte
  • jedná se o velmi náročné cvičení

Power jóga

Power jóga se zaměřuje na posílení a protažení všech svalů v těle. Z toho důvodu je trochu náročnější, neboť se klade důraz na sílu a ohebnost. Cvičením power jógy zlepšíte svou koncentraci a dosáhnete ideální hmotnosti. Zrelaxujete své tělo i mysl a zbavíte se tak stresu nahromaděného za celé dny. Budete odpočatí! Power jóga je vhodná pro aktivní jedince bez vážných zdravotních obtíží

Co získáte cvičením jógy?

Jóga vám pomáhá zlepšit svou koncentraci, budete lépe zvládat stres a vaše mysl se stane dynamičtější. Zjistíte, že většina “katastrof”, které se vám přes den dějí, nestojí ani za řeč. Ulevíte svým ztuhlým svalům a kloubům. Cvičením vhodného druhu jógy získáte stejné množství svalů jako ve fitness centru. Navíc zlepšíte svou tělesnou kondici a jóga se může stát společným koníčkem s vaší drahou polovičkou.

 

Jaký je váš názor na jógu pánové? Cvičíte ji nebo byste se do toho nikdy nepustili? Podělte se námi o váš postoj!

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru


Další zajímavé články