fbpx

Proč pozlátko není všechno

Proč pozlátko není všechno

Dnes se podíváme na tvář značky jako takové. Jak se prezentujete vy? Jak se prezentuje vaše firma? Dneska se podíváme na ty nejdůležitější hodnoty v byznyse a ukážeme si, že pozlátko není tím pravým.

Branding aneb Tvář moje, tvář firmy

Je v podstatě jedno, zda prezentujeme sebe nebo firmu. Faktem zůstává, že to, jak se prezentujeme ovlivňuje způsob, jakým s námi komunikují ostatní lidé, kolegové nebo potenciální zákazníci.

Co chci, aby si o mně lidé mysleli?

Je důležité vědět, co chceme vyzařovat. Jak chceme, aby s námi ostatní lidé jednali? Jak se k nám mají chovat? Co si o nás mají myslet? To všechno jsou důležité otázky. Než se pustíme do tvorby značky, musíme znát všechny odpovědi. A vůbec nezaškodí, když si je někam zapíšeme nebo poznamenáme.



Jak dosáhnout našich cílů?

Možná už odpovědi máme, možná je teprve vymýšlíme. Ale pozor. V tomto bodě se podíváme na to, jak vlastně nějakého všeobecného smýšlení o sobě samých dosáhneme. Mnoho z nás si možná pomyslí, že nejlepší dojem vyvoláme oblečením, luxusními doplňky, drahým autem a moderně vybavenou firmou. Ale ono to tak úplně není.

Proč si neplést pozlátko s hodnotami?

Pozlátko naší vizáže, našeho brandu, není totéž jako hodnoty a schopnosti. Představme si draze oblečeného manažera, který na schůzku přijede v nové Audi s nejvyšší výbavou, na ruce se mu lesknou luxusní hodinky a většinu přítomných si získá oslnivým charismatem. Tohle je ten brand? Nikoli.

Jak na nás takový člověk bude působit? Nejspíše dobře. Budeme pociťovat kladné emoce. Dotyčný je sympatický a vlastně v pohodě, ale…



Šaty nedělají člověka

A taky doplňky a další vymoženosti. Člověka dělají jeho povaha, zásady a postoje. Je obrovský rozdíl mezi tím, co říkáme a co děláme. Můžeme přijít k potenciálnímu obchodnímu partnerovi ve stylu popsaném výše, ale pokud nám z úst vycházejí samé hlouposti nebo budeme planě slibovat a lhát, jen stěží si oblibu a styl značky zachováme.

Na co mnoho firem hřeší?

Mnoho firem tratí právě na pozlátku. Nakoupí drahé vybavení, zaměstnanci mají předepsaný dresscode, firma má perfektní logo, sídlí v prestižní části hlavního města a vůbec všechno je dokonalé. Kromě reality. Zaměstnanci nemají rádi svou práci, jsou nedostatečně vzdělaní, majitel firmy je tak trochu lhář a vlastně to moc nefunguje. Což ale nikdo zvnějšku nevidí. Jak dlouho taková hra vydrží?



Jak sladit pozlátko a hodnoty?

Možná už jste si také všimli, že takhle to zkrátka fungovat nemůže. Osobně se přikláním k levným řešením, pokud to jinak nejde. Manažer může přijet autobusem s několik let starým mobilním telefonem a historickým notebookem. Pokud ovšem ví, co dělá, plní sliby a nabídne něco navíc, je to jasná volba. Oproti luxusně oděnému človíčkovi, který však jen dobře vypadá, ale důvod, proč jsme ho pozvali, se nějak rozplynul.

Čím nejlépe nahradit pozlátko?

Spolehlivost

Nejlepší vlastností, která je dnes na trhu velmi cenná, je spolehlivost. Co řekneme, to platí. Co slíbíme, to dodržíme. Na čem se domluvíme, to splníme.

Čestnost

Nehledáme žádné kličky. Nesnažíme se za rohem druhého okrást nebo obalamutit. Není naším cílem na všem vydělat. Jsme lidé a podle toho se také chováme – lidsky.

Dochvilnost

Ukazujeme druhým, že si jich vážíme. Na schůzku chodíme vždy čas.

Schopnosti

Ukažme, co v nás je. Bez nadsázky, bez lží a příkras. Tohle jsme my a tohle nabízíme. Nic víc, nic míň. Pokud můžeme nabídnout nějaký bonus, který druhému pomůže, udělejme to.

Pokora

Nikdy se nad nikým nepovyšujme. To každého dokonale odradí a zcela tak odhalíme náš špatný charakter. Buďme ke všem zdvořilí a pokorní. Oceňujme snahu druhých lidí.

 

A co vy, pánové? Je pro vás pozlátko až na druhém místě?

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru




Partneři

Máte zájem o propagaci Vašeho odkazu v této sekci? Konktaktujte nás na inzerce@moderni-gentlemani.cz

Další zajímavé články