Vyzkoušejte meditaci. Najdete své lepší já.

Meditace je stav, kdy se soustředíme na své tělo, svou mysl. Kdy zapomínáme alespoň dočasně na všechny starosti každodenního shonu, na nesoulad v rodině, na líné zaměstnance, na blížící se audit. Dopřejte si tento luxus a zlepšete si každý den za pár minut!

V dnešní hektické uspěchané době má jen málokdo čas si každý den sednout a nic nedělat. Totiž nedělat vůbec nic. Nesledovat televizi, nečíst si knihu, neodpovídat na SMSky, nemluvit s lidmi. Nesnažit se cokoli ovlivnit. Zkrátka být. Vyzkoušejte meditaci a objevte benefity, které vám tento způsob trávení času poskytuje.

Proč meditovat a co tím získáte?

Jakmile se rozhodnete meditovat, okamžitě sami postřehnete výhody, které vám přináší. Budete se cítit lépe, více uvolnění, spokojení. Uvědomíte si, že když na těch pár minut denně vypnete, nezhroutí se svět. Firma nelehne popelem, zaměstnanci s vidlemi v rukou nevtrhnou do dveří vaší kanceláře. Manželka během těch deseti minut nesbalí své věci a neuprchne z domova. Zkrátka si uvědomíte, že nic není tak tragické, jak se zdá. Že většina našich duchů je přehnaných a zbytečných. Nakonec i vaše tělo a mysl ocení krátké vypnutí, kdy se nemusejí soustředit a podávat ty nejlepší výkony. Při meditaci je nikdo nesoudí a neuhání k lepšímu výsledku. Jen jsou.

Techniky meditace

Seznámíme vás s několika málo technikami, které si můžete procvičovat během vašich meditací. Žádná z nich není náročná a nevyžaduje žádné speciální pomůcky. Pouze vaši touhu něco změnit, klidné prostředí a soustředěnost na sebe samého.

Vnímání těla

Pohodlně se posaďte nebo položte. Můžete se přikrýt pokrývkou. Doporučená je však tvrdší podložka, nikoli postel. Jen ležte, zavřete oči a vnímejte své tělo. Nechce vám právě teď něco sdělit? Necítíte v nějaké končetině podivné mrazení? Nebolí vás v oblasti žaludku? Poslouchejte, co vám tělo říká. Velmi dobře funguje představování si každodenních obvyklostí. Co běžně děláte, co konzumujete? Tělo se k vašim myšlenkám vyjadřuje pomocí různých signálů.

Sledování mysli

Pozorujte své plynoucí myšlenky. Nehledejte nové podněty k přemýšlení. Jen se dívejte. Přepněte se do role pomyslného pozorovatele. Co se vám vybavuje jako první? Nad čím nejčastěji přemýšlíte? Vycházejí na povrch pozitivní pocity a emoce nebo je vaše mysl plná výčitek z minulosti, stresu z přítomnosti nebo strachu z budoucnosti?

Vnímání dechu

Vnímat svůj dech patří mezi základní metody meditace. Zklidníte svou mysl i pocity. Jen se soustřeďte na soustavné prodýchávání celého těla. Nemáte kam spěchat, čeho se obávat. Jen buďte a dýchejte hezky zhluboka. Nadechněte se až do břicha a pak zase vydechněte. Sledujte svůj dech. Je mělký a zrychlený nebo hluboký a uvolněný? Jak se právě teď cítíte?

 

A jak jste na tom vy pánové? Jakým způsobem relaxujete svou mysl? Jaké techniky využíváte?

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru


Další zajímavé články