Vzdělávejte sebe i své zaměstnance

V předchozím článku o svobodné firmě jsme se bavili o benefitech a pravidlech. Jak jsem vám slíbila, dnes se podíváme na kurzy a školení, kterými své zaměstnance můžete obohatit.

Kurzy nejsou pro každého

Pro začátek musím podotknout, že takové kurzy nejsou pro každého. Měla jsem to štěstí pracovat ve svobodné firmě, ale také v té „klasické“. Rozdíl je právě v tom, že lidé mimo svobodné firmy se většinou nechtějí vzdělávat a rozvíjet. Kolikrát jim to firma ani neumožní. Typickými reakcemi pak bývá zatrpklé:

A k čemu mi to jako bude? Přerovnávat papíry snad umím.

Buďte sociálně empatičtí!

Myšlenka svobodné firmy sahá mnohem dál. Není to jen o práci. Patří sem i náš soukromý život. Ať chceme nebo ne, tyto dvě linie se prolínají. Zajímají nás kurzy osobního rozvoje, schopnost porozumět ostatním lidem. Učíme se být silným člověkem, vyrůst, oceňovat dobré věci. Neurážíme ostatní lidi za jejich názory nebo postoje.

Odlišný názor není špatný. Pouze jiný.

Jaké kurzy se Vám hodí?

Rétorika a neverbální komunikace

Uvědomujete si,  jak svým postojem ovlivňujete lidi? Jak oni účinkují na vás? Podáváte správně ruku? Navazujete oční kontakt nebo působíte spíše „uťápnutě“? Kurz rétoriky a neverbální komunikace vás naučí „číst“ druhé lidi. Díky tomu snáze odhadnete, jak byste měli v dané situaci zareagovat. Jaké jsou hlavní vyjadřovací zásady? Znáte zákonitosti dialogu a monologu?

Správné poskytování zpětné vazby

Umění zpětné vazby je stavebním kamenem pro spokojené soužití kolegů a kolegyň ve firmě. Dopad vašich slov dokáže zázraky. Buď zadupete a zničíte něčí chuť, sebevědomí a zapálení, nebo naopak dokážete povzbudit, podpořit a motivovat. Naučte se přijímat a rozdávat pochvaly. Víte, jak správně dávat příkazy, abyste nezněli panovačně, ale zároveň, aby vás lidé respektovali? Zpětná vazba podřízenému i nadřízenému má svá pravidla. Znáte je? Zpětnou vazbu nezapomeňte přizpůsobit dané situaci.

Komunikační dovednosti

Celá naše společnost stojí na slovech. Všichni živočichové se spolu dorozumívají, avšak my, lidé, jsme jediní, kteří k tomu užívají slov. Slova mohou léčit, inspirovat, motivovat, chválit, budit důvěru, ale také mohou zraňovat, ničit a působit bolest. Když s někým hovoříme, naučme se být výstižní a co nejvíce konkrétní. Cílem je, abychom se všichni chápali a nedocházelo k nedorozuměním typu „on slyšel, ona říkala“. Komunikací zeefiktivníte spolupráci ve firmě a s její pomocí odstraníte zlozvyky. Dokonce se naučíte, jak si zajistit pozornost, což je velice užitečné zejména v kruhu velkého počtu osob. Posledním zajímavým bodem kurzu je schopnost nenechat sebou manipulovat. Jak rozpoznat, že s vámi někdo šibuje jako s šachovou figurkou? A jak se bránit?

 

Seznámili jsme vás s kurzy, které by vás, i vaše zaměstnance či kolegy mohly nejvíce oslovit. Našli jste mezi nimi svého favorita nebo kurzům příliš neholdujete? Už jste nějakými kurzy prošli? Podělte se s námi o své dojmy!

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru


Další zajímavé články